31 maja - 11 czerwca 2017
EN PL

Warsaw Film Talent Camp – Holenderska Perspektywa

Kino w Trampkach motywuje utalentowanych filmowców do tworzenia filmów dla dzieci i młodzieży

7-8 czerwca 2017
NInA ul. Wałbrzyska 3/5, 02-739 Warszawa

Kino w Trampkach to festiwal, który programowo inicjuje wydarzenia dla polskiej branży filmowej, prezentuje najlepsze praktyki producenckie, zaprasza gości, którzy opowiadają o swoim doświadczeniu reżyserskim, scenariuszowym i dzielą się praktycznymi wskazówkami z zakresu tworzenia seriali telewizyjnych, filmów pełno i krótkometrażowych dla dzieci i młodzieży.
W tym roku, już po raz trzeci, zaprosiliśmy reprezentantów z kraju wiodącego w produkcji dziecięcej i młodzieżowej – do podzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z profesjonalistami z Polski. W tym roku będą to Holendrzy.
Chcielibyśmy by spotkania branżowe na Kinie w Trampkach, czyli Warsaw Film Talent Camp, były kreatywnym tyglem wymiany wiedzy, doświadczenia i umiejętności, a także miejscem łączenia ludzi i pomysłów.

Na Warsaw Film Talent Camp 2017 złożą się:
1. Konferencja inna niż wszystkie – uczymy się od najlepszych. 5 części tematycznych i krótkie, dynamiczne 20-minutowe wypowiedzi 2-3 profesjonalistów na każdą część.
2. Warsztaty prowadzone przez gości z Holandii (produkcja, casting, filmy dokumentalne dla dzieci, reżyseria).
3. Giełda reżyserów i pomysłów (czyli Kinotrampkowy Speed Dating)
4. Konsultacje projektów z holenderskimi ekspertami.

WYDARZENIE JEST BEZPŁATNE. OBOWIĄZUJĄ ZAPISY. Liczba miejsc ograniczona.
Zapisy na konferencję: kliknij
Zapisy na warsztaty: kliknij
Zapisy na giełdę: kliknij
Zapisy na konsultacje: prosimy o kontakt aneta@kinowtrampkach.pl

Patronami wydarzenia są:
zaiks-logopisf

Naszymi gośćmi będą m.in.:
Signe Zeilich-Jensen
Przez wiele lat menager Festiwalu Cinekid. Szefowa Holland Film Meeting, platformy koproduckyjnej dla europejskich produkcji filmowych. Obecnie film commissioner w Holenderskim Funduszu Filmowym.
Elske Falkena
Właścicielka największej i najbardziej znanej agencji castingowej w Holandii. Od 1999 roku, Ekskecast specjalizuje się w castingu dzieci do seriali telewizyjnych, reklam i filmów. Jest odpowiedzialna za pracę przy ponad 80 filmów pełnometrażowych.
Elisabeth Hesemans
Od 2000 roku odpowiedzialna za casting i treningi aktorskie w ElskesKast. Pracuje zarówno z dziećmi, które pojawiają się na ekranie po raz pierwszy, jak i z doświadczonymi aktorami dziecięcymi. Pracowała na planach takich reżyserów jak: Simone van Dusseldorp, Dennis Bots, Anna van der Heide, Joram Lursen, Martin Koolhoven i wielu innych.
Erik Tijman
Od wielu lat związany z branżą filmową. Pracował przy takich wydarzeniach jak: International Film Festival Rotterdam, Edinburgh International Film Festival i EYE Film Museum. W 2012 roku rozpoczął współpracę z Festiwalem Cinekid, największym europejskim marketem produkcji dziecięcych. Od tego roku kieruje programem festiwalu.
Niki Padidar
Reżyserka filmów dokumentalnych dla dzieci, od 10 lat pracuje nad filmami dla dzieci i młodzieży. Jej debiut dokumentalny NINNOC zdobył szereg nagród na całym świecie, w tym na IDFA oraz Berlinale.
Boudewijn Koole – reżyser filmów dla dzieci
Aster Reinboud
Od kilku lat związana z wiodącą na rynku holenderskim firmą produkcyjną PUPKIN Film, specjalizującą się w seriach telewizyjnych i filmach pełnometrażowych dla dzieci i młodzieży. Odpowiedzialną za wytyczanie szlaków i odkrywanie talentów z tego obszaru.
Nathalie van der Burg – Pupkin Film
Uczestniczka wielu filmlabów dla nowych, obiecujących producentów. Producent kreatywny w Pupkin Film od 2009 roku. Odpowiedzialna za produkcje dziecięce i familijne.
Wouter Jansen
Właściciel firmy dystrybucyjnej i odpowiedzialnej za budowanie strategii festiwalowych Some Shorts, wyspecjalizowanej w pracę z wyjątkowymi, odważnymi filmami krótkometrażowymi i dokumentalnymi. Od 2016 pracuje również z filmami pełnometrażowymi.
Jo Muhlberger
Szef European Film Promotion (EFP), wyjątkowej sieci 37 państw europejskich promujących wyjątkowe talenty filmowe. Odpowiedzialny za projekt “Producers on the Move” w Cannes, przeznaczony dla europejskich producentów filmowych.
Boudewijn Koole
Producent, reżyser, współwłaściciel firmy Witfilm. Jest doradcą i trenerem filmowców w procesie dewelopmentu, zdjęć oraz montażu filmów. Jego filmy były wielokrotnie nagradzane na festiwalach na całym świecie. Jego film “Kauboy” został sprzedany do 14 krajów i otrzymał ponad 30 nagród.
Jan Naszewski
Właściciel New Europe Film Sales, agencji odnoszącej od wielu lat olbrzymie sukcesy w zakresie promowania oraz sprzedaży filmów pełnometrażowych i krótkometrażowych. W katalogu firmy znajduje się np. film Barany, zwycięzca Prix Un Certain Regard w Cannes w 2015 r. sprzedany do ponad 40 krajów.
Łukasz Łyczkowski
Adwokat, pełnomocnik Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. W pracy zawodowej zajmuje się prawem autorskim, funkcjonowaniem organizacji zbiorowego zarządzania i ochroną danych osobowych.
Julia Płachecka
W Creative Europe Desk Polska zajmuje się wsparciem polskich wnioskodawców aplikujących o granty w ramach komponentu MEDIA unijnego programu Kreatywna Europa. Doświadczona realizatorka międzynarodowych projektów audiowizualnych, kulturalnych i edukacyjnych, karierę zawodową zaczynała jako koordynatorka programów adresowanych do najmłodszych, ich rodziców, opiekunów i nauczycieli.
Wojciech Stuchlik
Producent i producent wykonawczy. Właściciel firmy producenckiej FILM PRODUCTION. Jest producentem wykonawczym fabuł w reżyserii Mariusza Palej („Za niebieskimi drzwiami”) oraz Grzegorza Jonkajtysa („Miś Uszatek”). Przez dwa lata kierował produkcjami krótkometrażowych filmów animowanych w firmie Platige Image gdzie w reżyserii Bartosza Minkiewicz i Leszka Nowickiego zrealizował film („Wilq Negocjator”). Obecnie realizuje serial animowany “Wilq Superbohater” w koprodukcji z Telewizją Polsat oraz Polskim Instytutem Sztuki Filmowej.
Jacek Bławut
Absolwent kursu dokumentalnego Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Współautor scenariuszy filmów fabularnych: „Jeszcze nie wieczór”, „Sen motyla”, „Dzień czekolady”, „Hotel potworny”. Autor zdjęć do wielu filmów dokumentalnych. Reżyser „Dnia czekolady” filmu powstałego w oparciu o scenariusz rozwijany w programie ScripTeast i nagrodzonego nagrodą im. Krzysztofa Kieślowskiego podczas 63. Festiwalu Filmowego w Cannes.
Krzysztof Gradowski
Reżyser i scenarzysta filmów dokumentalnych, fabularnych i animowanych. Autor scenariusza i reżyser kultowej serii filmowej o Panie Kleksie. W 1990 roku został przewodniczącym Korporacji Polskich Reżyserów Telewizyjnych i Filmowych. Członek Polskiej Akademii Filmowej.
Łukasz Dzięcioł
Współwłaściciel firmy Opus Film, jednej z największych i odnoszącej największe sukcesy firm produkcyjnych w Polsce. Firma ma w swoim dorobku takie produkcje jak np.: Z odzysku (polski kandydat do Oskara), Chłopiec na galopującym koniu (Out of competition w Cannes) . W 2011, wybrany do Producers on the move, platformy promującej europejskie produkcje. Od 2011 członek Polskiej i Europejskiej Akademii Filmowej.
Mariusz Palej
Mariusz Palej urodzony w Krakowie. Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi. Reżyser i operator. Przez wiele lat związany z filmem dokumentalny jako autor zdjęć. Później również autor zdjęć do filmów fabularnych i teatrów telewizji. Doświadczenie reżyserskie zdobywał jako twórca wideoklipów i seriali telewizyjnych. Film dla dzieci i publiczności familijnej „Za niebieskimi drzwiami” to jego reżyserski debiut fabularny.
Magdalena Nieć
Magdalena Nieć, absolwentka PWST we Wrocławiu. Stypendystka międzynarodowej szkoły lalkarskiej we Francji – École Nationale Supérieure des Arts de la Marionnette w Charles – Villes Mezieur. Aktorka teatralna i filmowa, scenarzystka. W filmie dla dzieci i publiczności familijnej „Za niebieskimi drzwiami” wystąpiła w potrójnej roli współscenarzystki, drugiego reżysera i jako aktorka w roli mamy głównego bohatera.
Karolina Śmigiel
Członkini i współzałożycielka Stowarzyszenia Filmowego Dziki Bez, współtwórczyni i współkoordynatorka Festiwalu Myśli Abstrakcyjnej, producentka filmowa, członek zarządu UNI-SOLO Studio, gdzie produkuje dokument „Wiosna Smoków”, koordynatorka edukacji medialnej, programu Polska Lab i międzynarodowego projektu Displaced in Media, kulturoznawczyni, animatorka kultury. Od lat zajmuje się edukacją filmową, produkcją wydarzeń filmowych, organizatorka przeglądów i festiwali filmowych, programerka Kina w Trampkach i organizatorka wydarzeń specjalnych na festiwalu, wykłada promocję i dystrybucję filmów w Warszawskiej Szkole Filmowej
Diana Gaik
Absolwentka Socjologii oraz Dziennikarstwa spec. fotografia na WDiNP jako pasjonatka wiedzy kontynuuje nauką Filozofii na Uniwersytecie Warszawskim. Koordynatorka i współtwórczyni międzypokoleniowego projektu edukacyjnego Akademii Dokumentalnej związanego z festiwalem DOCS AGAISNT GARVITY – największym festiwalem filmów dokumentalnych w Polsce. Współtwórczyni Festiwalu Myśli Abstrakcyjne – festiwalu poświęconego nauce przez całe życie. Koordynuje projekt Raj na ziemi – program wokół nagrody reporterskiej im. Beaty Pawlak. Zajmuje się projektami edukacyjnymi, organizacją wydarzeń towarzyszących, mediami społecznościami. Prezeska Stowarzyszenia Filmowego Dziki Bez.
Iwona Buchcic
Specjalistka ds. Public Relations, odpowiada za marketing, promocję i komunikację projektów realizowanych przez MOMAKIN; realizuje kampanie promocyjne na rzecz producentów i studiów filmowych.
Małgorzata Domin
W swoim dorobku Domino Film ma wyprodukowanych kilka krótkich form fabularnych, oraz jako Producent Wykonawczy dwa filmy średniometrażowe z cyklu „Dekalog 89” jak i jeden w koprodukcji ze Studiem Munka, pt. „Ze Wsi Grunwald”. Małgorzata Domin, debiutowała jako Producent Wiodący w roku 2013 roku, produkując pełnometrażowy telewizyjny film dokumentalny pt. „Nie robić głupstw, opowieści filmowe Stanisława Janickiego”. Jest Producentem Wykonawczym dwóch filmów Lecha Majewskiego, „Młyn i Krzyż” oraz „Psie Pole”. Producentka filmu fabularnego, „Klub Włóczykijów”, w reż. Tomasza Szafrańskiego.

Dodatkowych informacji udziela:
Koordynatorka Warsaw Film Talent Camp: Aneta Ozorek, tel. 511 759 365, aneta@kinowtrampkach.pl

Trochę historii:
W 2015 podczas DUŃSKIEJ PERSPEKTYWY zaprosiliśmy gości z kraju odnoszącego ogromne sukcesy w dziedzinie kinematografii dziecięcej. Filmowcy dzielili się swoja wiedzą z zakresu castingów dla dzieci, pisania scenariuszy filmów dziecięcych czy reżyserowania. Jannik Tal Mosholt uczył co zrobić, żeby ważny temat połączyć z dobrze opowiedzianą historią? Jedna z najbardziej zapracowanych reżyserek castingu w Danii – Karin Jagd opowiadała o tajnikach przygotowywania dzieci do roli już na etapie ich castingu, zaś Martin Miehe-Renard w ramach warsztatów pracował z polskimi reżyserami i dziećmi, ucząc ich wzajemnej komunikacji podczas tworzenia filmu.
Rok później w 2016 roku Katja Engelhard w ramach NIEMIECKIEJ PERSPEKTYWY mówiła o tworzeniu telewizyjnych programów naukowo-edukacyjnych dla dzieci. Reżyser Bernd Sahling poprowadził cykl szkoleń o trudnościach poszukiwania dzieci do pracy przy filmie, o samej pracy na planie oraz procesie postprodukcji.

Newsletter